Een doorbraak in Nachuak?

geplaatst in: Blog | 0

Tijdens een gebedswandeling liepen we door zijn dorp. Thoongroo, een man eind 60 riep ons na ”hee waar gaan jullie heen” en nodigde ons uit om even te komen zitten en wat te praten. We legden uit wat we kwamen doen en vroegen voordat weer naar huis gingen of we nog voor iets konden bidden. Hij zei: ”voor m’n gezondheid, want ik kan al vijf jaar nauwelijks meer lopen”. We hebben voor hem gebeden en gingen naar huis. Een week later waren we weer in hetzelfde dorpje en wat bleek; Thoongroo kon weer lopen en vertelde dat Jezus, waarover we hem verteld hadden, een wonder had gedaan.

We moesten gelijk denken aan de situatie van de vroege kerk in Handelingen, waar de allereerste verkondiging van het evangelie in het gebied rond de Middellandse Zee vaak gepaard ging met bijzondere gebeurtenissen om de evangelieboodschap kracht bij te zetten. Ook hier is zo’n situatie, we leven in een gebied waar nog nooit het evangelie verkondigd is en we verwachten onze hulp van God, want het is zo moeilijk om de mensen in Isaan te bereiken. Thoongroo en zijn vrouw Naang geloven inmiddels in de Here Jezus. Het eerste verhaal wat we met ze gedeeld hebben is dat van de verlamde man, die door het dak naar beneden gelaten wordt voor het aangezicht van Jezus. Jezus vergeeft zijn zonden, en als de schriftgeleerden dan bij zichzelf denken ”wie denkt die Jezus wel niet dat Hij is?! Alleen God kan zonden vergeven” laat Jezus zijn autoriteit zien en geneest ook de verlamde man. We hopen dat mensen om hen heen mogen zien wie Jezus werkelijk is en we bidden voor een doorbraak van het evangelie in dit district, dat hele gezinnen mogen ontdekken wie Jezus is, bid je mee?

Laat een reactie achter